Amikor az ember elõször ismeri meg Jézust, akkor a földi, test szerinti názáreti Jézusba
lesz szerelmes... Keresi, kutatja a galileai vidéken járó Jézus szavait, követi
lába nyomát. Elképzeli, valamelyik Jézus élete címû film alapján, az Õ ábrázatát,
haját, szakállát, köntösét és saruját. Fontos az embernek, hogy el
tudja képzelni az Úr Jézust. Azonban, valójában, senki sem tudja, hogy Õ hogyan nézett ki...
Érdekes, hogy az evangélisták, apostolok (akik Vele jártak) nem tartották fontosnak megjegyezni, hogy az Úr Jézusnak milyen volt a termete, milyen színû volt a haja, a szeme, vagy hogy milyen volt az arca (Iz 53:1-3). Nem írtak errõl, okkal, mert nem ezek a dolgok voltak fontosak... A lényeg az evangélium üzenete és a tanúskodás arról, hogy Krisztus valóban feltámadt. Ezért Szent Pál, aki már a megdicsõült Jézussal találkozott (ApCsel 9:4), kihangsúlyozta, hogy nem a test szerinti Jézust kell ismernünk:
Érdekes, hogy az evangélisták, apostolok (akik Vele jártak) nem tartották fontosnak megjegyezni, hogy az Úr Jézusnak milyen volt a termete, milyen színû volt a haja, a szeme, vagy hogy milyen volt az arca (Iz 53:1-3). Nem írtak errõl, okkal, mert nem ezek a dolgok voltak fontosak... A lényeg az evangélium üzenete és a tanúskodás arról, hogy Krisztus valóban feltámadt. Ezért Szent Pál, aki már a megdicsõült Jézussal találkozott (ApCsel 9:4), kihangsúlyozta, hogy nem a test szerinti Jézust kell ismernünk:
Tehát az evangelizációban, az evangelizátornak szüksége van egy második
megtérésre, egy második találkozásra: a feltámadt Jézus Krisztussal való
találkozásra. Nekünk nem csak a 2000 évvel ezelõtti, itt a földön járó, tanító,
gyógyító, ördögöket ûzõ Jézus Krisztusról kell beszélnünk, hanem tanúskodnunk
kell a feltámadt és megdicsõült Jézus Krisztusról. Ha nem ezt tesszük, akkor nem
teljes az evangelizációnk, mert a feltámadás nélkül a hitünk mit sem ér:
Izrael népe már az ószövetségben is hitt a feltámadásban (Ez 37; Jób 19:25), de akkor is voltak olyanok akik nem hittek, mint ahogyan ma is vannak. Ilyenek voltak a szadduceusok akik tagadták a feltámadást (Mt 22:23)...
Feltámadásunk a keresztségben
Tudjuk Szent Páltól,
hogy Jézus Krisztus halálára keresztelkedtünk meg:
(Kol 2:12) Benne temetkeztetek el a keresztségben, és benne támadtatok fel, annak az Istennek az erejébe vetett hit által, aki Őt a halálból feltámasztotta.
Sõt, Szent Pál tovább fokozza... Nem csak Jézus Krisztus halálára, hanem
mindazok halálára is, akik Krisztusban szenderedtek el:
Olvashatjuk Szent Pálnál, hogy Ádámban mindnyájan meghaltunk az õsbûn által, mert
mindnyájan vétkeztünk és nélkülözzük Isten dicsõségét:
Test szerint, szüleinktõl származva, az õsbûn lelki halálába
születtünk bele és el voltunk szakítva Istentõl. A keresztségben, víz és Szentlélek
által ( Jn 3:5), meghaltunk e világnak és eltemetkeztünk test szerint Krisztus
kereszthalálában, hogy feltámadjunk lélekben Krisztussal, a fogadott istengyermeki állapotba.
Tehát a keresztségben meghalunk a testnek és a világnak, hogy feltámadjunk lélekben Istennek. E karaktert adó szentség nemcsak egy esemény, hanem egy folyamat elindítója, amelyben egyre inkább meghalunk a testnek, ennek a világnak, öldökölve tagjainkban a testieket, hogy növekedjünk a kegyelem által lélekben...
Tehát a keresztségben meghalunk a testnek és a világnak, hogy feltámadjunk lélekben Istennek. E karaktert adó szentség nemcsak egy esemény, hanem egy folyamat elindítója, amelyben egyre inkább meghalunk a testnek, ennek a világnak, öldökölve tagjainkban a testieket, hogy növekedjünk a kegyelem által lélekben...
Feltámadásunk a szentmisében
A vasárnapi szentmise a hét elsõ napjának, a feltámadás napjának a
megünneplése. A szentmisében, az áldozati liturgiában, amikor megtörténik a
konszekrálás, akkor a kenyér és a bor színei alatt az élõ és megdicsõült Jézus
Krisztus teste van jelen valóságosan. Az Oltáriszentségben, Jézus Krisztusban,
benne van az egész világmindenség és az egész üdvtörténet. Benne van az egész teremtett világ, a
kezdetektõl a végezetéig, így mi is benne vagyunk egész életünkkel és
sorsunkkal...
Ezért,
amikor szentáldozáshoz járulunk, akkor részesülünk Krisztus
feltámadásban és az Úr Krisztus a mennyei Atya kebelére visz bennünket. Kb. 10 percig, amig
az Oltáriszentség anyagi színe fel nem oldódik testünkben, a legszorosabb kapcsolatban vagyunk
a feltámadt Krisztussal és Õáltala az Atya kebelére szállunk...
A
protestánsok is, akik nem hisznek az Oltáriszentségben és csak az Úrvacsorát tartják, õk is részesülnek valamilyen tökéletlen és
töredékes módon a szentség javaiból és az Úr Oltáráról lefolyó kegyelemáradatból, amely Katolikus Egyházából ered...
Feltámadásunk a szentgyónásban
Ha a lélek
szerint élünk, akkor a kegyelem ereje megvéd bennünket a nagy bűnöktõl. De
sajnos, az ember néha elfordul Istentõl és tudatosan követ el súlyos bûnöket... Ezek lehetnek halálos bûnök is, amelyek elszakítanak Istentõl és a lélek halálát okozzák.
Ez a tékozló fiú állapota (Lk 15:13)…
A tékozló fiút mindig hazavárja az irgalmas Atya és hazavárják mindazok is, akik
szeretik õt és imádkoznak érte (Lk 15:32). A hazatérés nem más mint a lélek
töredelme, amely által a bûnös ember belátja, hogy vétkezett, hogy tehetetlen és Isten
bocsánatára szorul. Az igazi bûnbánó ember sürgetõ szükségét érzi, hogy egy tappintható,
hús-vér testvérnek mondhassa el bûneit, aki Krisztust és az egész Egyházat képviseli. Szükségét érzi, hogy legyen már valaki ezen a világon, aki az õ bûnbakja lehet, akire rámondhatja bûneit, hogy aztán kikergetve azt a pusztába, megszabaduljon tõlük (Lev 16:21)... Ez a tappintható hús-vér valaki nem más,
mint a gyóntató pap, aki a gyóntató fükében vár a bűnbánóra...
A protestánsok, akik nem hisznek a szentgyónásban, jól teszik, ha
lelkigondozáson vesznek részt, amelyben megvallhatják egymásnak
bûneiket, csak éppen nem részesülnek feloldozásban. De bízzunk benne, hogy a
mennyei Atyának nagy az irgalma és mindenkinek megbocsájt az õ életállapota
szerint...
(Jak 5:16) Valljátok meg tehát egymásnak bűneiteket és imádkozzatok egymásért, hogy meggyógyuljatok. Sokat tehet az igaznak odaadó könyörgése.
Aki jó szentgyónást végez és megvallja bûneit, az feltámad a lélek
halálából, ahogyan feltámadt a hazatérõ tékozló fiú is, és a sötétségbõl a világosságra megy...
Feltámadásunk testben
A feltámadásban való kételkedés és annak szóval való tagadása súlyos bûn. Milyen szomorú dolog, amikor egy temetésen, a szent kereszt mögött, a koporsót kísérve, azt mondják egyesek leintõen: Ki tudja? Még egy se tért vissza onnan... Ezek, a botránkoztató kijelentésükkel, hiábavalóvá teszik Jézus Krisztus kereszthalálát és feltámadását... Az ilyenek, ha nem meg térnek, bizony meghalnak bûneikben és nem részesülnek a feltámadáskor Krisztus dicsõségében.
(1 Kor 15:51-55) Nézzétek, titokba avatlak titeket: nem halunk meg ugyan mindnyájan, de mindnyájan eltávozunk, hirtelen egy szempillantás alatt, a végső harsonaszóra. Megszólal a harsona, mire a holtak romlatlanságra támadnak föl, mi pedig elváltozunk.Ennek a romlandó testnek föl kell öltenie a romlatlanságot, ennek a halandónak a halhatatlanságot. Mikor pedig a romlandó test romlatlanságba öltözik, s a halandó halhatatlanságba, akkor válik valóra az Írás szava:„A győzelem elnyelte a halált: halál, hol a te győzelmed? Halál, hol a te fullánkod?”
(Mt 16:28) Bizony mondom néktek: Azok között, a kik itt állanak, vannak némelyek, a kik nem kóstolják meg a halált, a míg meg nem látják az embernek Fiát eljőni az ő országában.
(1 Kor 15:35-49) De – kérdezhetné
valaki – hogyan támadnak fel a halottak? Milyen testben jönnek majd elő? Ostoba!
Amit elvetsz, nem hajt csírát, hacsak el nem rothad. Amit elvetsz, még nem
növény, az csak azután fejlődik, hanem puszta mag, például búzaszem vagy más
egyéb. Isten testet ad neki tetszése szerint, minden magnak neki megfelelő
testet. Nem minden test egyforma, hanem más az emberé, más az állaté, más a
madáré, más a halé. S van égi test meg földi test, de másként ragyog az égi,
másként a földi. Más a Nap ragyogása, más a Hold fényessége, más a csillagok
tündöklése, sőt az egyik csillag fénye is különbözik a másikétól. Ilyen a
halottak feltámadása is. Romlásra vetik el – romlatlannak támad föl. Dicstelenül
vetik el – dicsőségben támad föl. Erőtlenségben vetik el – erőben támad föl. Érzéki
testet vetnek el – szellemi test támad föl. Ha van érzéki test, van
szellemi is. Ahogy az Írás mondja: „Ádám, az első ember élő lénnyé lett”, az
utolsó Ádám pedig éltető lélekké. De nem a szellemi az első, hanem az érzéki,
aztán következik a szellemi. Az első ember földből való, földi; a második
ember a mennyből való. Amilyen a földből való, olyanok a földiek is, s
amilyen a mennyből való, olyanok a mennyeiek is. Ezért ahogy a földi ember képét
hordoztuk, a mennyeinek a képét is fogjuk hordozni.
(Róm 8:23) De nem csak az, hanem mi
is, akik magunkban hordjuk a Lélek zsengéit: mi is sóhajtozunk és várjuk a
fogadott fiúságot, testünk megváltását.
A feltámadásban való kételkedés és annak szóval való tagadása súlyos bûn. Milyen szomorú dolog, amikor egy temetésen, a szent kereszt mögött, a koporsót kísérve, azt mondják egyesek leintõen: Ki tudja? Még egy se tért vissza onnan... Ezek, a botránkoztató kijelentésükkel, hiábavalóvá teszik Jézus Krisztus kereszthalálát és feltámadását... Az ilyenek, ha nem meg térnek, bizony meghalnak bûneikben és nem részesülnek a feltámadáskor Krisztus dicsõségében.
Alapvetõ különbség van az hitet erõsítõ, jelszerû feltámadások között és Jézus Krisztus feltámadása között. Az Úr Jézus feltámasztotta Lázárt, Jairus leányát és a naimi ifjút, de ezek ismét meghaltak, mert csak a romlandó testükbe tért vissza a lelkük. Péter feltámasztotta Tabitát (ApCsel 9:40) és Pál Eutikhoszt (ApCsel 20:9), de õk is újból meghaltak. A feltámadt Krisztus azonban megdicsõült testben támadt fel, amelyen nincs többé hatalma a halálnak. Ehhez hasonló testben támaszt fel bennünket is az Úr, az utolsó napon...
(1 Kor 15:51-55) Nézzétek, titokba avatlak titeket: nem halunk meg ugyan mindnyájan, de mindnyájan eltávozunk, hirtelen egy szempillantás alatt, a végső harsonaszóra. Megszólal a harsona, mire a holtak romlatlanságra támadnak föl, mi pedig elváltozunk.Ennek a romlandó testnek föl kell öltenie a romlatlanságot, ennek a halandónak a halhatatlanságot. Mikor pedig a romlandó test romlatlanságba öltözik, s a halandó halhatatlanságba, akkor válik valóra az Írás szava:„A győzelem elnyelte a halált: halál, hol a te győzelmed? Halál, hol a te fullánkod?”
Mi, akik hiszünk, nem halunk meg soha és ha életünk végén meg is hal a testünk, élni fogunk Krisztussal a mennyben. Átmegyünk az örök életbe, hogy majd feltámadjunk dicsõségben az elredelt idõben, romolhatatlan testben, mert a Krisztusba vetett reményünk nem csalhat meg minket...
(Mt 16:28) Bizony mondom néktek: Azok között, a kik itt állanak, vannak némelyek, a kik nem kóstolják meg a halált, a míg meg nem látják az embernek Fiát eljőni az ő országában.
Akkor majd megvalósul a teljes megváltásunk, amikor a feltámadásban beteljesedik testünk megváltása is, lelkünk egyesülése a megdicsõült testünkkel...
Ima: Urunk Jézus Krisztus! Marana
tha! Várjuk már, hogy színrõl-színre láthassuk orcádat. Ámen.