(Ter 4:25) Ádám megismerte feleségét, és az fiút szült neki, akit Szetnek nevezett, „mert – úgymond – Isten más utódot adott nekem Ábel helyett, akit Kain megölt.”
Ez a kifejezés, hogy “megismerte”, nagyon mély értelmet
rejt magában... Mi amikor azt mondjuk valakirõl, hogy megismertük, akkor
leginkább arra gondolunk, hogy kismertük annak az embernek jó és rossz
tulajdinságait. Itt azonban arról van szó, hogy egy férfi és egy nõ,
akik korábban nem ismerték egymást, szerelemeskedésükben, teljes közelségbõl
megtapasztalják, megismerik egymás lelkét és testét, de kiváltképpen a testét. A két
test öszetapad, egyesül és megtapasztalják mindazt az jót, örömet, amit Isten
ajándékozott az embernek a gyermekáldással együtt. Annyira megismerik egymást,
hogy lelkükbe beleég egymás testének illata, hajlata, idoma, stb.… A költõk, a zenészek, megéneklik szerelmük testének megismert szépségeit…
Amint a lelkiek magasabbrendûek a testieknél, úgy a lelki megismerés is
magasabbrendû a testi megismerésnél. Az analógiából egyhamar eljutunk arra a
felismerésre, hogy a lélek megismerése, igazán csak belülrõl lehetséges, a
lélekbe való behatolással, átjárással. Erre egyedül csak Isten képes, az Õ
Szentlelke által, mert a Szentlélek mindent megvizsgál, még Isten mélységeit is…
(1 Kor 2:10) Nekünk pedig kinyilatkoztatta Isten a Lélek
által, mert a Lélek mindent megvizsgál, még Isten mélységeit is.(Zsid 4:12) Mert Isten szava eleven és hatékony, áthatóbb minden kétélű kardnál, behatol és szétválasztja a lelket és a szellemet, az ízeket és a velőket, s megítéli a szív gondolatait és szándékait.
Valamikor, egy konferencián, azt kérdezte az elõadó pap,
hogy mi a házasság szentségének az alapja. Én erre sietve rávágtam, hogy a (Mt
19:6), amikor az Úr Jézus kijelentette a házasság felbonthatatlanságát:
(Mt 19:6) Most már többé
nem két test, hanem csak egy. Amit tehát Isten egybekötött, azt ember ne
válassza szét.”
A pap azonban nem adott nekem igazat és azt állította,
hogy a házasság szentsége valójában az Oltáriszentségben és annak alapításában
áll fenn ( Mt 26:26... v.ö. szinoptikus...). Ekkor én ezt nem értettem meg teljesen. Kifejtette, hogy valójában, a szentáldozás hasonlatos egy szerelmes
egyesüléshez, amely a Võlegény vagyis Krisztus és a hívõ között jön létre
lélekben, misztikus módon, a szentáldozásban. A Võlegény szerelmes
a Menyasszonyába, az Egyházába és nászéjszakára hívja, hogy aztán az Õ felesége
legyen mindörökre...
(Ef 5:31-32) Ezért
hagyja el az ember atyját és anyját, feleségéhez csatlakozik, és ketten egy
test lesznek.” Nagy ez a titok, én Krisztusra és az egyházra
vonatkoztatom.(Iz 62:5) Mert ahogy feleségül veszi az ifjú a szűzet, úgy vesz feleségül a te fölépítőd; és ahogy örül a vőlegény a menyasszonynak, úgy örül majd neked Istened.
(Én 7:11-13) A kedvesemé vagyok én, ő meg utánam eped. Jöjj, kedvesem! Menjünk a mezőre, szálljunk meg a tanyákon: reggel menjünk a szőlőkbe, lássuk, kihajtott-e már a szőlő, kinyílt-e a virágja, virágban áll-e a gránátalma? Ott adom neked szerelmemet! ( Az egész Éneke éneke ezt a szerelmet énekeli meg..)
Ennek ellentéte, amikor az Úr Jézus azokról szól, akik
nem cselekszik meg a mennyei Atya akaratát:
(Mt 7:21-23) Nem
jut be mindenki a mennyek országába, aki mondja nekem: – Uram, Uram! Csak
az, aki teljesíti mennyei Atyám akaratát. Sokan mondják majd nekem
azon a napon: Uram, Uram, hát nem a te nevedben jövendöltünk? Nem a te nevedben
űztünk ördögöket? Nem a te nevedben tettünk annyi csodát? – Akkor kijelentem
nekik: Sosem ismertelek benneteket. Távozzatok színem elől, ti
gonosztevők!
Fontos megjegyeznük, hogy itt az „ismertelek” kifejezés nem
egy köszönõviszonyi ismeretségre utal, hanem a legközelebbi megismerésre, vagyis belülrõl
való lelki megismerésre. Tulajdonképpen, itt azt kell értenünk, hogy
azok, akiket soha sem ismert meg az Úr, azok soha sem birtokolták a Szentlelket, az Atya és a Fiú Lelkét, Akit a Fiú
küldött a világba ( Jn 16:7). Az ilyen prófétáknál jelen van ugyan a
Szentlélek, mert hiszen használják adományait, de csak mellettük van és nem bennük. Adja nekik a Szentlélek az
ajándékokat: a prófétálást, a gyógyitás adományát, az erõ adományát, stb., mert az Úr ott is arat, ahol nem vetett ( Mt 25:26). Azonban Isten Lelke soha sem
ismeri meg õket, szerelmes módon, betöltve szívüket. Mivel ezek nem cselekszik meg a
mennyei Atya akaratát, ezért a Szentlélek megszomorodik tõlük és nem vesz szálást
bennük.
(Ef 4:30) És ne
szomorítsátok meg Isten Szentlelkét, aki az ő pecsétje rajtatok a megváltás
napjára.
Egy alkalommal, eljött hozzánk egy híres evangelizátor és
imádkozott az imacsoportunk tagjaiért. A Szentlélek nagyon kiáradt és több testvérnél
manifesztálódások történtek, amelyek a Szentlélek kiáradását jelezték. Én nem
éreztem abszolute semmit... Az egyik testvér körbe-körbe forgot, behúnyt szemmel.
Késõbb elmondta, hogy érezte, amint a Szentlélek nagyon közel van hozzá és
égeti õt, mint egy kürtöskalácsot. Ezért õ forogni kezdett, hogy szimbólikusan, minden
oldalról "süsse" meg a Szentlélek. Ekkor irigykedve hallgattam õt... Bezzeg... Ma
azonban figyelmeztetném, hogy bizony ez nem valami jó jel. A Szentlélek nem kivülrõl
kell égessen minket, hanem belülrõl, mert ahogyan a szerelmespár megismeri egymást, úgy a Szentlélek
is belülrõl ismer meg minket, belülrõl süti át szívünket, lelkünket.
Ha csak kivülrõl sütötte õt a Szentlélek, akkor nincs-e valami gond az
õ életében, ami miatt a Szentlélek nem tölti be a szívét meg a lelkét?... Meglehet, hogy a
Szentlélek adja ugyan neki kivülrõl az adományait, de nem tölti be szívét, vagyis õ maga nem birtokolja a Szentlelket.
Persze, ez csak egy feltételezés, ami arra a pillanatra vonatkozik... Azóta ki tudja hogyan
állnak a dolgok.
Életünk célja egyesülni Istennel, ami úgy történik, hogy
betöltekezünk a Szentlélekkel. Ha Istené
nem leszünk, akkor hiába éltünk. Kérjük a bölcsességet, hogy a mennyei Atya akaratát felismerjük
és megcselekedjük. Törekedjünk arra, hogy elnyerjük a Szentlelket, üdvösségünk
zálogát.
(Ef 1:13-14) Benne
kaptátok meg ti is a megígért Szentlélek pecsétjét, miután hallottátok az
igazságról szóló tanítást, üdvösségetek evangéliumát, és hittetek benne. Ő a
foglaló örökségünkre, arra, hogy teljesen megváltva az övéi legyünk az
Isten fölségének dicsőségére.(Ef 1:13-14 Károli) A kiben ti is, minekutána hallottátok az igazságnak beszédét, idvességetek evangyéliomát, a melyben hittetek is, megpecsételtettetek az ígéretnek ama Szent Lelkével, A ki záloga a mi örökségünknek Isten tulajdon népének megváltatására, az Ő dicsőségének magasztalására.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése