Amikor az ember először ismeri meg Jézust, akkor a földi, test szerinti názáreti Jézusba
lesz szerelmes... Keresi, kutatja a galileai vidéken járó Jézus szavait, követi
lába nyomát. Elképzeli, valamelyik Jézus élete című film alapján, az Ő ábrázatát,
haját, szakállát, köntösét és saruját. Fontos az embernek, hogy el
tudja képzelni az Úr Jézust. Azonban, valójában, senki sem tudja, hogy Ő hogyan nézett ki. Érdekes, hogy az apostolok (akik évekig jártak vele) nem tartották fontosnak
megjegyezni, hogy az Úr Jézusnak milyen volt a termete, milyen színű volt a haja, a szeme, vagy milyen volt az arca (Iz 53:1-3). Nem írtak erről, okkal, mert nem ez a lényeg... A lényeg az evangélium üzenete és a tanúskodás arról, hogy Krisztus valóban feltámadt. Ezért Szent Pál, aki már a megdicsőült Jézussal találkozott (ApCsel 9:4), kihangsúlyozta, hogy nem a test szerinti Jézust kell nekünk ismernünk...
Tehát az evangelizációban, az evangelizátornak szüksége van egy második
megtérésre, egy második találkozásra: a feltámadt Jézus Krisztussal való
találkozásra. Nekünk nem csak a 2000 évvel ezelőtt földön járó, tanító,
gyógyító, ördögöket űző Jézus Krisztusról kell beszélnünk, hanem tanúskodnunk
kell a feltámadt és megdicsőült Jézus Krisztusról. Ha nem ezt tesszük, akkor nem
teljes az evangelizációnk, mert a feltámadás nélkül a hitünk mit sem ér...
Izrael népe már az ószövetségben is hitt a feltámadásban (Ez 37; Jób 19:25), de akkor is voltak olyanok, akik nem hittek, mint ahogyan ma is vannak. Ilyenek voltak a szadduceusok, akik tagadták a feltámadást (Mt 22:23)...
Feltámadásunk a keresztségben
Tudjuk Szent Páltól,
hogy mi Jézus Krisztus halálára keresztelkedtünk meg...
(Kol 2:12) Benne temetkeztetek el a keresztségben, és benne támadtatok fel, annak az Istennek az erejébe vetett hit által, aki Őt a halálból feltámasztotta.
Sőt, Szent Pál tovább fokozza... Nem csak Jézus Krisztus halálára, hanem
mindazok halálára is, akik Krisztusban szenderedtek el...
Olvashatjuk Szent Pálnál, hogy Ádámban mindnyájan meghaltunk az eredeti bűn által, mert
mindnyájan vétkeztünk, és nélkülözzük Isten dicsőségét...
Test szerint, szüleinktől származva, az eredeti bűn halálába
születtünk bele, és el voltunk szakítva Istentől. A keresztségben, víz és Szentlélek
által (Jn 3:5), meghaltunk e világnak, és eltemetkeztünk test szerint Krisztus
kereszthalálában, hogy feltámadjunk lélekben Krisztussal, a fogadott istengyermeki állapotban.
Tehát a keresztségben meghalunk a testnek és a világnak, hogy feltámadjunk lélekben Istennek. E lelki karaktert adó szentség nemcsak egy esemény, hanem egy folyamat elindítója, amelyben egyre inkább meghalunk a testnek, ennek a világnak, öldökölve tagjainkban a testieket, hogy növekedjünk a kegyelem által lélekben...
Tehát a keresztségben meghalunk a testnek és a világnak, hogy feltámadjunk lélekben Istennek. E lelki karaktert adó szentség nemcsak egy esemény, hanem egy folyamat elindítója, amelyben egyre inkább meghalunk a testnek, ennek a világnak, öldökölve tagjainkban a testieket, hogy növekedjünk a kegyelem által lélekben...
Feltámadásunk a szentmisében
A vasárnapi szentmise, a hét első napjának, a feltámadás napjának megünneplése. A szentmisében, az áldozati liturgiában, amikor megtörténik a
konszekrálás, akkor a kenyér és a bor színei alatt a feltámadt, élő és megdicsőült Jézus
Krisztus teste van jelen valóságosan. Az Oltáriszentségben, Jézus Krisztusban,
benne van az egész világmindenség és az egész üdvtörténet. Benne van az egész teremtett világ, a
kezdetektől a végezetéig, és így mi is benne vagyunk egész életünkkel és
sorsunkkal...
Ezért,
amikor szentáldozáshoz járulunk, akkor részesülünk Krisztus
feltámadásban, és az Úr Jézus a mennyei Atya kebelére visz bennünket. Kb. 10 percig, amig
az Oltáriszentség anyagi színe fel nem oldódik keblünkben, a legszorosabb kapcsolatban vagyunk
a feltámadt Krisztussal, és Őáltala az Atya kebelére szállunk...
A
protestánsok is, akik nem hisznek az Oltáriszentségben, és csak Úrvacsorát tartanak, ők is részesülnek valamilyen tökéletlen és
töredékes módon a szentség javaiból, és az Úr Oltáráról lefolyó kegyelemáradatból, amely Katolikus Egyházából ered (Dominus Iesus IV. - Hittani Kongregáció)...
Feltámadásunk a szentgyónásban
Ha lélek
szerint élünk, akkor a kegyelem ereje megvéd bennünket a nagy bűnöktől. De
sajnos, az ember néha elfordul Istentől, és tudatosan követ el súlyos bűnöket. Ezek aztán lehetnek halálos bűnök is, amelyek elszakítanak Istentől és a lélek halálát okozzák.
Ez a tékozló fiú állapota (Lk 15:13)…
A tékozló fiút mindig hazavárja az irgalmas Atya, és hazavárják mindazok is, akik
szeretik őt és imádkoznak érte (Lk 15:32). A hazatérés nem más, mint a lélek
töredelme, amely által a bűnös ember belátja, hogy vétkezett, hogy tehetetlen, és Isten irgalmára szorul. Az igazi bűnbánó ember sürgető szükségét érzi, hogy egy tappintható,
hús-vér embernek mondhassa el bűneit, aki Krisztust és az egész Egyházat képviseli. Szükségét érzi, hogy legyen már valaki ezen a világon, aki az ő bűnbakja lehet, akire rámondhatja bűneit, hogy aztán kikergetve azt a pusztába, megszabaduljon tőlük (Lev 16:21)... Ez a tappintható hús-vér valaki nem más,
mint a felszentelt gyóntató pap, aki a gyóntató fükében vár a bűnbánóra...
A protestánsok, akik nem hisznek a szentgyónásban, jól teszik, ha
lelkigondozáson vesznek részt, amelyben megvallják egymásnak
bűneiket, csak éppen nem részesülnek feloldozásban. De bízzunk benne, hogy a
mennyei Atyának nagy az irgalma, és mindenkinek megbocsátja bűneit az ő életállapota
szerint...
(Jak 5:16) Valljátok meg tehát egymásnak bűneiteket és imádkozzatok egymásért, hogy meggyógyuljatok. Sokat tehet az igaznak odaadó könyörgése.
Aki jó szentgyónást végez és megvallja bűneit, az feltámad a lelki halálából, ahogyan feltámadt a hazatérő tékozló fiú is, és a sötétségből világosságra megy...
Feltámadásunk testben
A feltámadásban való kételkedés és annak szóval való tagadása súlyos bűn. Milyen szomorú dolog, amikor egy temetésen, a szent kereszt mögött, a koporsót kísérve, azt mondják egyesek leintően: Ki tudja?... Még senki se tért vissza onnan... Ezek, a botránkoztató kijelentésükkel, hiábavalóvá teszik Jézus Krisztus kereszthalálát és feltámadását. Az ilyenek, ha nem meg térnek, bizony meghalnak bűneikben, és nem részesülnek a feltámadáskor Krisztus dicsőségében...
(1Kor 15:51-55) Nézzétek, titokba avatlak titeket: nem halunk meg ugyan mindnyájan, de mindnyájan eltávozunk, hirtelen egy szempillantás alatt, a végső harsonaszóra. Megszólal a harsona, mire a holtak romlatlanságra támadnak föl, mi pedig elváltozunk.Ennek a romlandó testnek föl kell öltenie a romlatlanságot, ennek a halandónak a halhatatlanságot. Mikor pedig a romlandó test romlatlanságba öltözik, s a halandó halhatatlanságba, akkor válik valóra az Írás szava:„A győzelem elnyelte a halált: halál, hol a te győzelmed? Halál, hol a te fullánkod?”
(Mt 16:28) Bizony mondom néktek: Azok között, a kik itt állanak, vannak némelyek, a kik nem kóstolják meg a halált, a míg meg nem látják az embernek Fiát eljőni az ő országában.
(1Kor 15:35-49) De – kérdezhetné
valaki – hogyan támadnak fel a halottak? Milyen testben jönnek majd elő? Ostoba!
Amit elvetsz, nem hajt csírát, hacsak el nem rothad. Amit elvetsz, még nem
növény, az csak azután fejlődik, hanem puszta mag, például búzaszem vagy más
egyéb. Isten testet ad neki tetszése szerint, minden magnak neki megfelelő
testet. Nem minden test egyforma, hanem más az emberé, más az állaté, más a
madáré, más a halé. S van égi test meg földi test, de másként ragyog az égi,
másként a földi. Más a Nap ragyogása, más a Hold fényessége, más a csillagok
tündöklése, sőt az egyik csillag fénye is különbözik a másikétól. Ilyen a
halottak feltámadása is. Romlásra vetik el – romlatlannak támad föl. Dicstelenül
vetik el – dicsőségben támad föl. Erőtlenségben vetik el – erőben támad föl. Érzéki
testet vetnek el – szellemi test támad föl. Ha van érzéki test, van
szellemi is. Ahogy az Írás mondja: „Ádám, az első ember élő lénnyé lett”, az
utolsó Ádám pedig éltető lélekké. De nem a szellemi az első, hanem az érzéki,
aztán következik a szellemi. Az első ember földből való, földi; a második
ember a mennyből való. Amilyen a földből való, olyanok a földiek is, s
amilyen a mennyből való, olyanok a mennyeiek is. Ezért ahogy a földi ember képét
hordoztuk, a mennyeinek a képét is fogjuk hordozni.
(Róm 8:23) De nem csak az, hanem mi
is, akik magunkban hordjuk a Lélek zsengéit: mi is sóhajtozunk és várjuk a
fogadott fiúságot, testünk megváltását.
A feltámadásban való kételkedés és annak szóval való tagadása súlyos bűn. Milyen szomorú dolog, amikor egy temetésen, a szent kereszt mögött, a koporsót kísérve, azt mondják egyesek leintően: Ki tudja?... Még senki se tért vissza onnan... Ezek, a botránkoztató kijelentésükkel, hiábavalóvá teszik Jézus Krisztus kereszthalálát és feltámadását. Az ilyenek, ha nem meg térnek, bizony meghalnak bűneikben, és nem részesülnek a feltámadáskor Krisztus dicsőségében...
Alapvető különbség van az hitet erősítő, jelszerű feltámadások között és Jézus Krisztus feltámadása között. Az Úr Jézus feltámasztotta Lázárt, Jairus leányát és a naimi ifjút, de ezek ismét meghaltak, mert csak a romlandó testükbe tért vissza a lelkük. Péter apostol feltámasztotta Tabitát (ApCsel 9:40) és Pál apostol Eutikhoszt (ApCsel 20:9), de ők is újból meghaltak. A feltámadt Jézus Krisztus azonban megdicsőült testben támadt fel, amelyen nincs többé hatalma a halálnak. Ehhez hasonló testben támaszt fel bennünket is az Úr az utolsó napon...
(1Kor 15:51-55) Nézzétek, titokba avatlak titeket: nem halunk meg ugyan mindnyájan, de mindnyájan eltávozunk, hirtelen egy szempillantás alatt, a végső harsonaszóra. Megszólal a harsona, mire a holtak romlatlanságra támadnak föl, mi pedig elváltozunk.Ennek a romlandó testnek föl kell öltenie a romlatlanságot, ennek a halandónak a halhatatlanságot. Mikor pedig a romlandó test romlatlanságba öltözik, s a halandó halhatatlanságba, akkor válik valóra az Írás szava:„A győzelem elnyelte a halált: halál, hol a te győzelmed? Halál, hol a te fullánkod?”
Mi, akik hiszünk, nem halunk meg soha, és életünk végén ha meg is hal a testünk, élni fogunk Krisztussal a mennyben. Átmegyünk az örök életbe, hogy majd feltámadjunk dicsőségben az elredelt időben, romolhatatlan testben, mert a Krisztusba vetett reményünk meg nem csal minket...
(Mt 16:28) Bizony mondom néktek: Azok között, a kik itt állanak, vannak némelyek, a kik nem kóstolják meg a halált, a míg meg nem látják az embernek Fiát eljőni az ő országában.
Akkor majd megvalósul a teljes megváltásunk, amikor a feltámadásban beteljesedik testünk megváltása, vagyis lelkünk egyesülése a megdicsőült testünkkel...
Ima: Urunk Jézus Krisztus! Marana
tha! Várjuk már, hogy színről színre láthassuk orcádat. Ámen.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése