A
meztelenség ősi szimbólum a szentírásban, amely megjelenik az első könyvtől az
utolsóig. Már a biblia első lapjain találkozunk vele, hogy aztán még
markánsabban láthatssuk Noé esetében, amikor az megrészegedve, meztelenül aludt a
sátrában. Később, a meztelenség fogalma egyre inkább lelki értelmet kap,
ahogyan azt a Jelenések könyvében láthatjuk...
(Ter 9:20-21) Noé aztán, mint földművelő ember, elkezdett szőlőt ültetni. Ivott a borból, lerészegedett, és meztelenül feküdt a sátrában.
(Jel 16:15) Íme, úgy jövök, mint a tolvaj! Boldog az, aki virraszt, és őrzi ruháját, hogy meztelenül ne járjon, és ne lássák a szégyenét!
Mivel Ádám minden ember testi atyja, Noé pedig az új világ, a Vízözön utáni
világ atyja, ezért ezek a képek prófétikus jellegűek, amelyek kihatnak az egész
emberiségre. Úgy gondolom, hogy a meztelenség fogalmának megértéséhez, ki kell előbb
ellemezni Noé esetének szimbólumait:
1. A sátor
Noé sátra az ember evilági, testi életét szimbolizálja.
Minden ember teste és földi élete hasonlatos egy sátorhoz, amelyben az ember eltölti
evilági „hiábavaló napjait” (Préd 9:9)...
2. Az alvás
Lelki szemponból, az alvás, az evilági dolgokba való
belefeledkezést, az elvilágiasodást és az isteni dolgoktól való elidegenedést
szimbolizálja...
(Mt 26:40) Ezután odament a tanítványokhoz, és alva találta őket. Azt mondta Péternek: „Így hát nem tudtatok egy órát sem virrasztani velem?”
3. A meztelenség
Lelki szemponból, a meztelenség, az ősbûn által
eltorzított, megszeplősitett szellemi testre utal. Az ősbűn előtt, az eredeti szentség
állapotában élő ember, nem szégyelte testi-szellemi meztelenségét (Ter 2:25). A bűnös
ember rejtőzködik Isten és embertársai elől (Ter 3:8), egyfajta lelki elfordulással és titkos,
gonosz gondolataival... Az új ember (2Kor 5:17) betekarja meztelenségét Krisztusban, a kegyelem ruházatával...
(Kol 3:12) Mint Istennek szent és kedves választottai, öltsétek magatokra az irgalmasságot, a jóságot, a szelídséget és a türelmet.
4. A részegség
Lelki szemponból, a részegség
az isteni bölcsesség, a józanság, a lelki erő elvesztését és a bűnös lelkiállapotot
jelenti...
(Iz 24:20) Tántorog a föld, mint a részeg, düledezik, akár egy kunyhó. Ránehezedik a vétke, elesik, nem is kel föl többé.
A
szimbólumok megértése után gondolom nyilvánvaló, hogy mit jelent virrasztani és
vigyázni a lelki ruháinkra. A bűn megrészegít és a sötétségre vezet. A
részegség és a sötétség álmot hoz az ember szemére. Az álom öntudatlansága a
ruhák elvesztéséhez vezet… Mindezek
pedig szégyenbe és megcsúfoltatásba viszik az embert…
A fenti figyelmeztetések leginkább az mai napokra szólnak... Ugyanis manapság, pont
azok, akiknek a hitet kellene őrizniük és továbbadniuk, azok részegek és alszanak
részegségükben. Arra használják fel teológiai tudományukat, vallási képzettségüket,
egyházi hatalmukat, hogy megmagyarázzák a megmagyarázhatatlant, amire egy
kisgyerek is egyből rávágja, hogy “meztelen a király”. Ezek elámítják és
elhitetik a bizonytalanokat, a lélekben gyengéket, ingatagokat, beadva nekik, hogy a súlyos,
sőt az égbekiáltó bűnök is elfogadhatóak Isten színe előtt, mert az idők változtak…
Ezek
Péter apostol szavai szerint álmodozók, viharvert fellegek (2Pét 2:17), akik nagy veszedelemre mennek:
A hamis tanítók sorsa
(2Pét 2:1-19) Akadtak azonban a nép között hamis próféták is, amint közöttetek
is lesznek tévtanítók, akik kárhozatos eretnekségeket terjesztenek,
megváltó Urunkat megtagadják és gyors pusztulást zúdítanak magukra. Számosan
szegődnek társukul a kicsapongásban, és miattuk becsmérlik majd az igaz
utat. Kapzsiságukban hízelgő szavakkal ki is fosztanak majd titeket. De régóta
készen áll már számukra az ítélet: kárhoztatásuk nem alszik el. Hiszen a vétkes
angyaloknak sem kegyelmezett Isten, hanem sötét alvilági mélységekbe taszította
őket, hogy őrizetben maradjanak az ítéletig. Nem kegyelmezett a régmúlt
világnak sem, hanem csak Noét, az igazság hírnökét mentette meg hetedmagával,
amikor az istentelenek világára zúdította a vízözönt. A szodomaiak és
gomorraiak városát is elhamvasztotta és végpusztulással büntette, intő például
azok számára, akik a jövőben gonoszat tesznek. De az igaz Lótot, akit a
zabolátlan kicsapongók életmódja meggyötört, kimentette. Az igaz ugyanis
közöttük lakott, látta és hallotta őket, és jámbor lelkét napról napra
gyötörték gaztetteik. Bizony ki tudja ragadni az Úr az istenfélőket a
kísértésből, a gonoszakat viszont kínok közt tartja meg az ítélet napjára, elsősorban
azokat, akik tisztátalan testi vágyba merülve élnek és a felsőbbséget megvetik.
Vakmerők és önhittek ők, akik nem átallják a magasztos lényeket káromolni, noha
az erőben és hatalomban kiválóbb angyalok nem hoznak ellenük az Úr előtt
kárhoztató ítéletet. Ezek azonban, akárcsak a természettől elfogásra és
levágásra szánt állatok, azt káromolják, amit nem ismernek. El is
pusztulnak majd, éppúgy mint azok, és ezzel megkapják gonoszságuk jutalmát.
Élvezetnek tartják a mindennapos mulatozást: gyönyörökben szétfolyó piszok- és
szennyfoltok, akik azzal szórakoznak, hogy tévútra vezessenek titeket akkor
is, amikor veletek lakmároznak. Szemük házasságtörő vággyal teli, és
éhes a bűnre. Az ingatag lelkeket megtévesztik. Szívük kapzsiságra
szokott. Az átok fiai ők! Elhagyták az egyenes utat és eltévedtek. Bószor fiának, Bálámnak
útját járják, aki igazságtalan bérre áhítozott, de meglakolt vétkéért. A néma
igavonó állat ugyanis emberi hangot hallatott és rosszallta a próféta
istentelen viselkedését. Elapadt források ők, vihartól hajszolt fellegek,
akikre a sötét alvilág vár. Hívsággal teli szavakat hangoztatva buja
testi kívánságokra ingerlik azokat, akik csak a minap szabadultak ki a
tévelygők közül. Szabadságot ígérnek nekik, maguk meg a romlottság rabjai.
(Jud 1:4-8) Mert bizonyos emberek befurakodtak közétek,
akiknek az ítéletük már rég megíratott; ezek az istentelenek Istenünk
kegyelmét kicsapongásra fordítják, az egyetlen Urat, Urunkat, Jézus
Krisztust pedig megtagadják. Emlékezetetekbe szeretném idézni, bár egyszer s
mindenkorra tudtok mindent, hogy az Úr Egyiptomból kiszabadította a népet, de
később azokat, akik nem hittek, elpusztította. Az angyalokat is, akik nem
becsülték meg méltóságukat, elhagyták lakóhelyüket, a nagy nap ítéletére
örök bilincsekben, sötétségben tartja. Ugyanígy Szodoma és Gomorra, valamint a
szomszédos városok, amelyek hozzájuk hasonlóan kicsapongó életet éltek, és természetellenes
gyönyöröket hajhásztak, intő példák a számunkra: az örök tűz lett a
büntetésük. Ennek ellenére ezek az álmodozók is ugyanúgy megfertőzik a
testet, megvetik az (isteni) fölséget, káromolják az (égi)
hatalmasságokat...
Hiszem, hogy a mai nehéz időkben helyes út:
- hallgatás a megpróbáltatásokban;- a napi szentmise;
- a napi rózsafűzér imádság.
Van aki felvette a harcot a mai heterodox tévtanokkal szemben. Ez
szerintem ma kontraproduktív, mert az ellen az Egyház ellen harcolnia, amely nekünk
anyánk. A harc csak tovább mélyíti a szakadékot. Ezzel szemben a „nepomuki hallgatás”, amely által óvjuk az Úrnőt (2Ján 1:1) hatékonyabb;
- A napi szentáldozás táplál, megrősít, megvilágosít és éberen tart, hogy bele ne
aludjunk lelkileg a mindennapok dolgaiba;- A napi rózsafűzér imádság elvezet a pusztába a Szűzanyához. Ha vele vagyunk a pusztában, akkor nem érhet el a gonosz áradata...
(Jel 12:6; 15-18)
... az asszony pedig
elmenekült a pusztába, ahol Istentől előkészített helye volt, hogy ott
táplálják ezerkétszázhatvan napig.... A kígyó pedig a szájából folyónyi vizet árasztott az asszony után, hogy elsodortassa az árral. De segített a föld az asszonynak: megnyitotta a föld a száját, és elnyelte a folyót, amelyet a sárkány árasztott a szájából. Megharagudott a sárkány az asszonyra, és elment, hogy hadat indítson a többiek ellen, akik az asszony utódai közül valók, akik megtartják az Isten parancsait, akiknél megvan Jézus bizonyságtétele, és odaállt a tenger fövenyére.
A protestánsoknak is ajánlanám, hogy tanulják meg a rózsafűzér imádságot. Hiszik, hogy Sola
Scriptura? Jól van, akkor olvassák el a (Lk 1:42-44)-et...
A Szentírás kanonikus könyve szerint ez azt jelenti, hogy Mária az Úr anyja,
vagyis Isten anyja. Vajon nem segíthet nekünk hathatósan az Istennek Anyja?... Hiszem, hogy Mária segít nekünk megmaradni a
hitben, a józanságban, az éberségben és a krisztusi fehér ruházat megõrzésében, hogy nehogy kilátszodjék meztelenségünk szégyene.
A fent említettek persze nem teljesek... Szükséges a napi szentírásolvasás,
kellenek a jócselekedetek a Hegyi beszéd receptje szerint (Mt 5) és mindenekelőtt
törekedni kell a szeretetre...
Ima: Üdvözlégy Mária, kegyelemmel
teljes, az Úr van teveled, áldott vagy te az asszonyok között és áldott a te méhednek
gyümölcse. Ámen.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése