Manapság egyre furcsább dolgok
történnek a világban és az egyházban. Minden értelmes, tájékozódó ember felteszi
magában a kérdést: Mi történik valójában? Miért vannak ezek a dolgok?... A válasz szerintem nagyon egyszerű: Mindez azért történik,
mert kezd eltünni a hit a földről. Maga az Úr Jézus is feltette annak idején a kérdést:
De hát annyi keresztény felekezet van, annyi vallásos
rendezvény van... Hogyhogy nincs hit? Hát úgy, hogy egy dolog a vallásosság és más dolog a hit.
A hitnek több fokozata van:
- a természetes hit: nem szakad le alattam a híd, a szék, stb.
- a távolról szemlélődő hit: érdekel amit mondanak Istenről, de csak távolról;
- az igaznak tartó hit: hiszem amit Istenről mondanak, de még nem élek úgy;
- az élő hit: Isten igéi, parancsolatai szerint élek és megtapasztalom Őt az életemben;
- a belülről tanító hit: eltelek Szenlélekkel, Aki feltárja bennem Isten igéinek és igazságainak összefüggéseit.
A hit csúcsa és forrása az Oltáriszentség, vagyis az Eucharisztia. Addig van hit a földön, amíg
hisznek a szentmiseáldozatban és az Oltáriszentségben, amelyben valóságosan jelen van
a megdicsőült Úr Jézus Krisztus.
Az Oltáriszentségben való hit nem ma kezdett
gyengülni, hanem már a középkorban a reformációval. A protestánsok gyakorlatilag megtagadták mindazt, ami a hit és az Egyház magtartó ereje: a papságot (vagyis az egyházirendet), a szentségeket: különösen a szentgyónást és az Oltáriszentséget. Náluk nincs pap, csak
lelkipásztor, nincs szentmise csak istentisztelet és nincs
Oltáriszentség csak megemlékezõ Úrvacsora... Nem hiszik,
hogy az Oltáriszentségben valóságosan jelen van a feltámadt, élő Úr Jézus Krisztus
és a szentségimádást bálványimádásnak
minősítik.
Mi azonban hisszük, hogy az
Oltáriszentségben, a kenyér és a bor színe alatt, a feltámadt Úr Jézus Krisztus van
jelen. Az Oltáriszentségben ott van a megfeszített, értünk szentvedõ Úr Jézus Krisztus, az Ő szent testével és vérével.
De nem csak az Ő megváltó kereszthalála van benne, hanem az egész teremtett világ és az egész üdvtörténet. Ha az Oltáriszentségben benne van az Ő megfeszítése, akkor benne van az Õ halála is. Ha
benne van az Õ halála, akkor benne van az Ő feltámadása is. Ha benne van az Ő feltámadása, akkor benne van az Ő megdicsõülése is. Mivel Õ a Fõ, Krisztus misztikus testének, az Egyháznak Feje, Benne foglaltatik össze minden, hogy mindenekkel Benne
engesztelõdjön ki a mennyei Atya.
Tehát az Eucharisztiában, a feltámadt Úr Jézus szent testében és vérében foglaltatik össze az egész világmindenség: a teremtés műve, Ádám és az õsatyák sora, Ábrahám és a pátriárkák sora, a próféták és minden ószövetségi választott... Az Eucharisztia, mint az üdvtörténet misztikus színpadja, az ő középpontjában, valóságosan megjeleníti az Úr Jézus Krisztus megváltó keresztáldozatát és kínhalálát. Ezt cselekedjétek az Én emlékezetemre... Továbbá, benne van az Eucharisztiában minden megváltott hívő ember, egésszen a világ végezetéig... Mindezeket, az Úr Jézus Krisztus, a
szentmisét bemutató pap szava és keze által hozza létre, a Szentlélek közremüködésével, a konszekrációban, hogy az Atya
kebelére vigyen minden szentáldozót, oda ahol Õ maga is van.
A szentmisében, az átváltoztatásban,
amikor a kenyér és a bor valóságosan Krisztus testévé és vérévé változik,
valóságos Ajtó nyílik a mennyre, amelyen Krisztus jön le hozzánk és amelyen mi emelkedünk fel Õbenne a mennyei Atyához. Ő magára vette emberségünket, hogy részesítsen minket az Ő isteni természetében. Ekkor, a szentáldozásban, már elõvételezzük Krisztusban a feltámadást és az örök életet.
Az Eucharisztiában nincs idő, hanem
csak az örökkévalóság. Az alatt a kb. 10 perc alatt, amíg a szentség elveszíti a látható színét a szánkban, mert feloldódik (a természetes anyaga), isteni élet tölti be
a szívünket és lényünket. Ez idő alatt, Krisztus által, a mennyei Atya kebelén vagyunk az örökkévalóságban, Aki
azt mondta Mózesnek az égő csipkeborkornál, hogy: Én vagyok az aki VAN (Kiv
3:14), vagyis az örök jelen...
A szentmisében, az Úr Jézus maga az oltár, a pap és az áldozati bárány... Ő az Ajtó a mennybe (Jn 10:9), Ő a feltámadás és az élet (Jn 11:25). Aki eszi az Õ testét és issza az Õ vérét, annak örök élete van:
Ez nem vita tárgya és ezen nincs amit okoskodni... Azért nem lehet vita tárgya, mert itt az örök életről van szó. Még ha - mint abszurdum - nem is lenne mindez igaz, akkor is hinnék benne, mert oly nagy igéret fűződik hozzá. Ezt az igazságot nem lehet bizonyítani és amikor már lehetne, akkor
már túl késõ lenne. Ezért aztán valaki vagy hisz az Oltáriszentségben, mint egy gyermek, a Katolikus Egyház tanítása szerint, vagy nem hisz...
Manapság egyre több katolikus püspök és
pap veszíti el a hitét az Eucharisztiában. Érvényesen miséznek, a feltámadt Úr Jézus Krisztus szent teste és vére létre jön kezeik között, és mégsem hiszik e nagy misztériumot. Németországban, ahelyett hogy a protestánsok térnének
vissza a Katolikus Egyházhoz, inkább szentáldozásban
részesítenek olyan protestánsokat, akik se nem tagjai
a Katolikus Egyháznak, se nem járultak szentgyónáshoz, se nem is hisznek az
Eucharisztiában a katolikus hit szerint...
Szent Pál erőteljesen figyelmeztet mindenkit, hogy vizsgálja meg önmagát, mielőtt az Úr testét magához venné, mert ha nem hisz benne, ha méltatlanul veszi magához, akkor nem áldást, hanem átkot vesz magához. Ez pedig nem más, mint szentségtörés...
Itt a méltatlansággal kapcsolatosan Szent Pál nem csak a lélek bűnös állapotára utal, hanem arra is, hogy hisz-e a szentáldozáshoz
járuló ember a valóságos jelenlétben, abban hogy nem egyszerű kenyeret és bort fogyaszt, hanem az Úr Jézus feltámadt és megdicsőűlt testét...
Továbbá, ha valaki azt hinné, hogy az Úr Jézus csak a szentáldozás ideje alatt van jelen az Eucharisztiában és utána
„visszavonul”, hogy megint csak egyszerű kenyér legyen az ostya, az is téved,
mert az Úr nem a visszavonás Istene... Õ amit megcselekszik, az meg van
cselekedve és az átváltoztatott szentostya addig marad Krisztus valóságos teste, amíg a szentség színének elemei megmaradnak...
Sokan nem értik Isten szerénységét az Eucharisztiában. Isten a legparányibb darabocskában is teljesen jelen van. Egyesek figyelik, hogy megcsillan-e, áraszt-e fénysugarakat az Oltáriszentség... Valóban, sok eucharisztikus csoda történt már az egyház történelme során, de mindegyiknek
csakis az volt a szerepe, hogy a hitetlenek hitét erõsítse. Ha megnyílna a lelki szemünk és láthatnánk, hogy milyen is valójában az Úr az Eucharisztia színe alatt, akkor olyan nagy fényességet látnánk, hogy abba rögtön belehalnánk. Amikor Mózes
kérte az Urat, hogy bár csak egyszer láthassa az Õ arcát, akkor azt mondta neki,
hogy ez nem lehetséges, mert ember nem maradhat életben ebben a világban, ha meglátja az Õ arcát. Ezért az Úr betakarta Mózest és csak hátulról láthatta az Úr
elvonulását:
Aztán vannak akik azt hiszik, hogy a
szentáldozás magánűgy... Azt gondolják, hogy ki és hogyan áldozik, az csakis rá tartozik. Pedig valójában a szentáldozás a legnagyobb közösségi, egyesítő, szent cselekmény, amelyet a Szentlélek egyesítő ereje hoz létre.
(1 Kor 10:15-17) Értelmes emberekhez szólok, ítéljétek
meg magatok, amit mondok: Az áldás kelyhe, amelyet megáldunk, nemde a Krisztus
vérében való részesülés? S a kenyér, amelyet megtörünk, nemde a Krisztus
testében való részesedés? Mi ugyanis sokan egy kenyér, egy test vagyunk,
mivel mindnyájan egy kenyérből részesülünk.
(Jn 3:14-16) Amint Mózes fölemelte a kígyót a pusztában, úgy
fogják fölemelni az Emberfiát is, hogy aki hisz benne, az el ne vesszen,
hanem örökké éljen. Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát
adta oda, hogy aki hisz benne, az el ne vesszen, hanem örökké éljen. ( v.ö Jn
12:32);
(Lk 17:37) Erre megkérdezték tőle: Hol lesz ez, Uram? Ő azt felelte nekik: Ahol a test van, oda gyűlnek a sasok is.
(Iz 40:31) De akik az ÚRban bíznak, erejük megújul, szárnyra
kelnek, mint a sasok, futnak, és nem lankadnak meg, járnak, és nem fáradnak
el.
Mennyivel gazdagabb a mi hitünk! Ha valóban ismernék Krisztus szeretetét és jóságát, látván hitünk
gazdagságát, nem félnének a protestánsok attól, hogy a bálványimádás bűnébe esnek. Még ha tévednének is, a különítéletnél mentség
lenne számukra e magasztos hit magyarázata. Azoknak viszont, akik arra vannak
rendelve, hogy átváltoztassák a kenyeret és a bort a szentmisében, az Úr Jézus szent testévé és vérévé, de nem hisznek Benne, illetve folyamatosan szentségtörést követnek el, azoknak nincs mentségük...
Az Eucharisztia az elhalt búzaszem ezerszeres termése (Jn 12:24), amelyben a test szerint meghalt Úr Jézus Krisztus sokszoroson megjelenik megdicsőülten, a kovásztalan kenyér színe alatt.
Az Eucharisztia az elhalt búzaszem ezerszeres termése (Jn 12:24), amelyben a test szerint meghalt Úr Jézus Krisztus sokszoroson megjelenik megdicsőülten, a kovásztalan kenyér színe alatt.
Az Eucharisztia az egykori kenyérszaporítás megdicsõült beteljesülése (Lk 9:16-17). Akkor az emberek a folyamatosan újra megtelő kenyeres kosaraknál dúlakodtak, ma pedig a szentséget őrző cibóriumhoz tolakodnak, az örök élet kenyeréért. És a hét, illetve a tizenkét kosár maradék is megvan a szentségimádási imaórákban, hogy semmi el ne vesszen...
Az Egyház szíve a nagycsütörtöki
utolsó vacsora. Itt alapította meg az Úr Jézus a szentmisét, a papságot (az egyházirendet) és az
Eucharisztiát. Aki hozzányúl és egyfajta emberi szolidaritás eszközévé degradálja ezeket, az az Egyház szívét és a sokasság üdvösségszerzõ szentségeit
sérti meg. Ne ejtsen meg bennünket a szemfényvesztő álszeretet és álirgalmasság...
Nincsen szeretetet és irgalmasság csakis az igazságban. Az igazság pedig nem egy
állítás, hanem egy isteni személy, maga Isten Fia, az Úr Jézus Krisztus, Aki az út, az
igazság és az élet ( Jn 14:6). Ő az Õsszentség, minden szentség forrása...
Az Õsszentség, a legméltóságosabb Oltáriszentségben, vonzon minket is magához, amint mondotta az Úr Jézus Nikodémusnak a
rézkígyóról, vagy mint a példázatban, a sivatagban kidőlt tetem vonza sasokat a pusztában:
(Lk 17:37) Erre megkérdezték tőle: Hol lesz ez, Uram? Ő azt felelte nekik: Ahol a test van, oda gyűlnek a sasok is.
A test az Eucharisztiát szemlélteti, a sasok
pedig a hívõket:
Az Úr örök ragyogó fényforrás. Ő felmagasztaltatott mindenek fölé és mágnesként vonz magához minden szikrányi csillagot, minden Őbenne hívő értelmes lelket (Dán 12:3). Adja meg az Úr, hogy szárnyaljunk, mint a
sasok, fussunk, mint a bajnokok, hogy eljussunk a célba, ahol elnyerjük
jutalmunkat, az örök élet koronáját.
Ima: Uram Jézus, Te tudod, hogy emberi erõvel senkit sem
lehet elvezetni az Eucharisztiában való hitre. Add segítő kegyelmedet, hogy
mindaz, aki olvassa ezeket a sorokat, eljusson a hit teljességére. Ámen.
HiszeJézus valóságos jelenlétét az Oltáriszentsegben!!!Amen!
VálaszTörlés