A meztelenség fogalma benne van a Szentírásban az
elejétõl a végéig. A meztelenség valami nagyon bensõséges, misztikus
jelentõséggel bír, amely meghatározza legintimebb érzéseinket, bensõ életünket.
A meztelenséggel találkozunk álmainkban, bensõ szobánkban, képeken vagy odakint a nudista telepeken. Bárhol is legyünk meztelenül, bárhol is éljük meg
a meztelenséget, az a legbensõbb énünket mozgatja meg.
A meztelenség az õsszentségben
Kezdetben, az õsszentség állapotában, Ádám és Éva mezítelenek voltak, de nem
szégyellték magukat:
(Ter 2:25) Az ember és a felesége mezítelenek
voltak mindketten, de nem szégyellték magukat.Meglátásom szerint, ezt a mezítelenséget nem csak testi, vagy nem csak lelki értelemben kell szemlélni, hanem egyszerre mindkét értelemben. Abban az idõben olyan erõs volt az egység a test és a lélek között, hogy minden testinek szoros lelki vonakozása is volt. Akkor a test még nem volt „távol” a lélektõl és a testnek nem kellett „bevárnia” a lelket, mint a vonatról leszálló indián esetében... Abban az idõben, Ádám és Éva, tényleg mezítelenek voltak test szerint. Ugyanakkor, az õ mezítelenségük, az Istennel való teljesen õszinte és gyermeki kapcsolatot is jelentette. Ezt az állapotot mindnyájan megéljük úgy kb. 5 éves korunkig. Önfeledten szaladgálunk a tenger partján, pucéran, a szüleink felügyelete alatt és eszünkbe sem jut szégyenkezni. Aztán egyszerre csak szégyenkezni kezdünk és nem akarunk többé bugyi nélkül megjelenni az emberek elõtt. Nem, mert a lelkünk, az õsbûn következményeként, elkezd önállósodni és rejtõzködni „a fák mögé” ( Ter 3:8).
A meztelenség a
prófétánál
Noé meztelenségét is kétféle módon tekinthetjük: testi értelemben és
lelki értelemben. Habár nem tudjuk, hogy miként aludhatott el Noé részegen, mezíltelenül, de kétségtelen, hogy a kép sokatmondó. Az õsatya, az õsi világ, vízözön előtti magva, férfiassága szépségében, ott hever a sátra közepén, mély révületben.
Khám bûne az lehetett, hogy csak a testi látványt látta meg a sátorban, úgymond Noé
szégyenét. Khám nem fogta fel atyja állapotában a lelkit, az istenit.
Testvérei azonban, Szém és Jáfet, a lelki dolgokra voltak tekintettel és mély
tisztelettel, háttal közeledve fedték be atyjuk meztelenségét. Szém
és Jáfet, átérezve atyjuk intimitásának szentségét, nem mertek még odatekinteni
se. Ha lefordítjuk ezeket a szimbólumokat: a sátor az az ember testi élete ( 2 Kor
5:1); Noé a sátor közepén, Noé lelke; Noé részegsége, révület az Istennel
való találkozásban - akkor lelki értelemben, nézhetjük úgy, hogy Noé prófétai révületben volt,
egy “õsszentségi” találkozásban Istennel. Ez az, amit Szém és Jáfet
megérezhetett... Ezért lehetett az, hogy Noé, miközben megátkozza Kánaánt, Khám fiát, nem
Szémet és Jáfetet áldja, hanem az Urat:
Úgy néz ki, hogy a prófétai meztelenség, mint az "õsszentséghez" való visszatérés, jelen volt az ószövetségi prófétaiskolákban is. Még Saul király is ott feküdt mezítelenül Sámuel elõtt:
(1 Sám 19:24) Ott ő is levetette ruháit és prófétált a többiekkel együtt Sámuel előtt, s ott feküdt azon egész nap és éjjel mezítelenül. Innen is származott a közmondás: »Hát Saul is a próféták közt van?«
A meztelenség az
apostolnál
Péter apostol félig meztelenül halászott a bárkában. Amint megértette,
hogy az Úr jelent meg a parton, azonnal magára öltötte köntösét és úgy ugrott a vízbe, pedig hát az
ember általában leveti a köntösét ha a vízbe ugrik.
Itt Péter apostol ösztönösen fedi be testét, hogy betakarja a „lélek test” foltjainak rútságát és méltóképpen jelenjen meg az Úr elõtt. Az õ köntöse a kegyelmi ruhát jelképezi, azt a fehér ruhát ( Jel 3:3; 3:18), amelyet majd Isten kegyelme által nyernek el a hívõk.
A meztelenség Isten
elõtt
Minden ember teljesen meztelen Isten elõtt. Nincsen olyan bensõ szoba és
nincsen olyan ruha, amely eltakarhatna Isten szeme elõl. Nincsen olyan képmutatás
és nincsen olyan kegyesség, amely ne lenne teljesen átlátszó Isten szemében. Õ behatol az
ember lelkének legrejtettebb zúgába... Olyan ez, mint a kék színezõ az
átvilágításnál, amely átjárja és megfesti a bensõ szerv minden hajszálerét.
Csak Isten elõtt vagyunk teljesen meztelenek. Az angyalok nem láthatnak be korlátlanul sátrunk intimitásába, hanem csak kivülrõl szemlélnek bennünket. Hogy mennyit láthat egy angyal lelkünkből az nem nyilvánvaló, de hogy nem láthat mindent, az biztosnak tûnik. A teljes ismeret egyedül csak a Lélekké, aki átvizsgálja a mélységeket, még Isten mélységeit is (1 Kor 2:10).
A meztelenség a
krisztuskövetésben
Az õsszentségi meztelenséggel ellentétben, az üdvözültek
fehér ruhát kapnak. Nem lehet visszatérni az õsszentségi meztelenséghez, az édeni
ártatlansághoz, mert az õsbûn már megfertõzte azt és személyes bûneink foltjait
is magunkon hordozzuk. Ezeknek a csúnya, fekete foltoknak szégyenét takarja be lelkünkön
a kegyelem ruhája, amit a Bárány vére mosott fehérre ( Jel 7:14). Erre a ruhára, a
kegyelem fehér ruhájára, kell vigyáznia a krisztuskövetõnek minden erejével. Ebben áll a virrasztás...
(Jel 7:9-10) Ezután nagy sereget láttam, amelyet senki sem volt képes megszámlálni, minden nemzetből, néptörzsből, népből és nyelvből a trón előtt és a Bárány előtt állni, hosszú fehér ruhába öltözve, kezükben pálmaággal, és hangosan azt kiáltották: »Üdv a mi Istenünknek, aki a trónon ül, és a Báránynak!«
Jel 16:15 Íme, úgy jövök, mint a tolvaj! Boldog az, aki virraszt, és őrzi ruháját, hogy meztelenül ne járjon, és ne lássák a szégyenét!
A kegyelem ruhája nemcsak bûneinket fedi el, hanem a rossz hajlamainkat
is megváltoztatja. Megszépít bennünket Isten angyalai és szentjei elõtt...
Tehát, ha az õsszentség állapota az ártatlan meztelenség volt, akkor az
üdvözültek állapota a kegyelmi felruházottság lesz...
A meztelenség középpontja
A mezteleség középpontja leginkább a nemi szerv látványa. Ha a
testi meztelenség, leginkább a férfi nemi szervének látványában jelenül meg, akkor a lelki
meztelenség az ember szívében, a lelke legbensõbb zúgában. Ha minden testi élet
a férfi nemi szervébõl fakad, akkor minden lelki élet az emberi
szívbõl indul ki ( Péld 4:23). Ha az Istenhez való tartozás jele az Ószövetségben a
körülmetélés volt, az Újszövetségben ez a szív körülmetélésében, a bûnbánatban és a hit kegyelmében valósul meg.
Meztelenül az Úr
elõtt
Bármennyire is akarjuk elfelejteni Istent hétköznapjainkban,
bármennyire is elfordulunk Tőle gondolatainkban, Õ mindig ott van velünk. Nincs
az a fal, az a bensõ kamra, az az elfordulás, amely elrejthetne az Õ
szemei elõl. Ezért térjünk vissza az Úrhoz, de ne külsõségekben, hanem szívbeli
odaforulásban és levetkõzésben. Nem nagy zarándoklatokra és hosszú útakra van
szükség, hogy eljussunk az Úrhoz, hanem azonnali és õszinte odaforulásra.
Van néhány dolog, amit azonnal megtehetünk:
2. A reggeli imánkban hozzuk magunkat mezítelenül Isten szent színe elé és határozzuk el, hogy minden gondolatunkat ma Vele együtt gondoljuk végig. Isten bennünk él és velünk gondolkodik. Ha mi is vele gondolkodunk, akkor Õ terelgeti a szívünket;
3. Próbáljunk minden percben telesen õszinte, folyamatos kapcsolatba lenni az Úrral. Isten állandó jelenlétének tudata legyen mindig a szemünk elõtt. Ha ez sikerül, akkor mindig az Ő jelenben élünk, mert Õ az, aki úgy nevezi magát, hogy VAGYOK AKI VAN ( Kiv 3:14).
Ima: Én Uram, én
Istenem, Neked adom mindenem. Fedd be Uram szégyenemet és légy mindig oltalmazó
menedékem. Ámen.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése