Ezt
az evangéliumi eseményt is az Úr Jézus személyében lévõ két természete szerint kell szemléljük, vagyis
az Õ isteni és az Õ emberi természete szerint, annélkül, hogy különválasztanánk is valamit e két természet szerint.
Az Úr Jézus, az Ő isteni természete szerint, itt egy prófétikus
cselekményt visz végbe, amelyben, végsõ soron, a jeruzsálemi Templom a megváltott embert
jelképezi. Az Úr Jézus egyenlõséget tesz az Õ teste, illetve az Õ misztikus Teste, vagyis az Egyház és a
jeruzsálemi Templom között (Jn 2:19). Mi pedig egyenként az Õ misztikus testének tagjai
vagyunk ( 1Kor 12:12) és a Szentlélek templomai (1Kor 6:19)...
(1 Kor 6:19) Nem tudjátok, hogy testetek a bennetek
lakó Szentlélek temploma, akit Istentől kaptatok? Nem tudjátok, hogy nem
vagytok a magatokéi?
Tehát
mi, az Egyház tagjai, egyenként, kis templomocskák vagyunk, amelyek mint élõ kövek illeszkednek össze
és alkotják Krisztus misztikus testének megatemplomát, Isten házát, az Egyházat. Mindegyik
kis templomban a Szentlélek lakozik és ugyanaz a Szentlélek szerkeszti ezeket egybe,
mint a malter az épületet, hogy egy nagy templomot alkossanak...
Ez az
evangéliumi rész azt mondja nekünk, hogy a mi testünk és lelkünk, de az egész Egyház, mint Kriztus misztikus Teste, az imádság háza kell legyen. Nem lehet az ember élete, teste, lelke vagy az Egyház
élete, egy világias, kupeckedõ piactér. Isten olyan imádókat keres, akik lélekben és
igazságban imádják õt...
Az Úr Jézus emberi természetét tekintve, habár hordozója, ugyanbban a személyben az isteni természetnek, nem lehetett mentes a természetes emberi indulatoktól. Szerintem nem
úgy kell elképzelni az Úr Jézust, mintha képtelen lett volna kilépni az isteni
békéjébõl és szelídségébõl és mintha csak megjátszodta volna az indulatosságot. Márpedig
ha valaki ostort fon, ostorral csapkod
és asztalokat borogat fel, akkor az indulatos...
Tehát az Úr Jézus, az Õ emberi természete szerint, szenvedélyesen megélte az Atya háza iránti buzgóságot és szeretetet... Emésztette Õt a buzgalom és a féltékenység az Atya házáért, hogy a szent Templomot ne tegyék vásárcsarnokká...
Tehát az Úr Jézus, az Õ emberi természete szerint, szenvedélyesen megélte az Atya háza iránti buzgóságot és szeretetet... Emésztette Õt a buzgalom és a féltékenység az Atya házáért, hogy a szent Templomot ne tegyék vásárcsarnokká...
Ezért mondhatjuk, hogy tévednek azok, akik az Úr
Jézust csakis szelídnek, békésnek és nyugodtnak ábrázolják. Mivel az Úr Jézus minden
szentnek modellje és õsszentsége, ezért a szentekrõl kialakult kép is gyakran hasonlóan
hamis. A mai ember úgy képzeli el a szenteket, hogy egész nap csak összekulcsolt
kezekkel szelíden imádkoznak és nyájason tekintenek az emberekre. Nem... Az
igazi szent indulatos is tud lenni amikor kell, mert emészti õt a buzgalom az
Atya házáért...
(Zsolt 119:139) Emészt a buzgóság házadért, mert ellenségeid feledik szavadat.
Ezért aztán, egy igazi szent gyakran nem egy nyájas, mézes-mázas és olajozott nyelvû enber, hanem egy indulatos, harcos lélek, aki szóval és akár tettel küzd az Úr ûgyéért.
Ima: Uram emészt a buzgóság a Te
házadért és a Te ûgyedért. Nem engedlek el, mint Jákób, míg meg nem áldassz
engem. Ámen.
Kedves Igehasogató! Először is örülök,hogy foglalkozol a Bibliával, szolgálod Istent és az írásaid sok igazságot tartalmaznak. Mindazonáltal úgy érzem, hogy a fenti gondolatmeneted hibás. Kérlek gondold át a reményeim szerint építő kritikát. Pál apostol leveleiben 5 helyen ítéli el az indulatosságot (2Kor 12,20 + Kol 3,8 és 19 + Tit 1,7 + Róm 1,29) és Ószövetség is számos helyen nem kívánatosnak tartja. Ez feloldhatatlan ellentmondás Jézus Krisztus bűntelen mivoltával kapcsolatban. Ezenfelül pedig Jézus tettéből egyáltalán nem következik, hogy indulatosan cselekedett. Miért is ne vihette volna ezt végbe Jézus átgondoltan pusztán mert szükségét érezte? Egy rossz jelenséggel vagy ellenséggel fel lehet lépni tervezetten is. Ez egy sokkal logikusabb következtetés ami összhangban áll az evangélium során elénk táruló személyével és tanításával. Az indulat ellen küzdeni kell bármilyen nehéz is nekünk, ez nem egy kikerülhetetlen,szükséges rossz és egyáltalán nem egyenlő az egészséges harciassággal,agilitással ami a megfelelő helyen és időben abszolút helyénvaló. Abszolút lehetséges sőt szükséges,az egészséges agresszivitás és fellépés alkalmanként,bár ez nekünk kétségkívül nem könnyű és mint ember biztos Jézus is megküzdött ezzel. Amikor jelen van az indulat már nem teljesen tiszta az elménk és könnyen a nem megfelelő szavakat mondhatjuk vagy helytelenül cselekedhetünk. Kérlek legközelebb gondold és imádkozd át még egyszer mielőtt ilyen dolgokat legitimálsz!
VálaszTörlésKöszönöm a megjegyzését. Én úgy értelmezem, hogy különbség van a harag és az indulatossag között. Míg a harag főbűn, addig az indulatosság csak egy szenvedély, amely semleges erkölcsi szempontból. Pl. Szent Pál szenvedélyesen védi a galata közösséget amikor olyan komikusan kifskad a Gal 5,12-ben...
Törlés